צו לפי סעיף 41 לפקודת הרופאים (נוסח חדש), התשל"ז-1976

13-15 החלטה

בפני:
השופט (בדימוס) אמנון סטרשנוב

בעניין שבין:

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות הקובל ע"י ב"כ – עו"ד יונתן ברג

לבין:

ד"ר אילון הורוביץ הנקבל ע"י ב"כ – עו"ד ליה ברנט

ה ח ל ט ה

העובדות

1 .ד"ר אילון הורוביץ )להלן ד"ר הורוביץ או הנקבל( הינו רופא מורשה, ובתקופה הרלוונטית בשנים 2007-2006 ,היה בתחילת התמחותו ההמטולגית במכון ההמטולוגי של בית החולים השרון ובילינסון (להלן – המכון).

2 .בתקופה הרלוונטית הנ"ל, טופלה הגב' ג.א (להלן – החולה) במרפאה ההמטולוגית בבית החולים השרון, והתעורר חשש שהיא סובלת מלויקמיה מיאלואידית כרונית )CML .(היא קבלה טיפול בתרופה הנקראת גליבק, אשר גורמת לתופעות לוואי חריפות כגון, בחילות, הקאות ועייפות. ביום 07.8.2 נערך דיון מחלקתי ביחידה ההמטולוגית, בו השתתף גם הנקבל. לשמע מכלול הנתונים הנוגעים לחולה, הונחה הנקבל להפסיק מיידית את הטיפול בגליבק, מאחר ואין הוכחה ברורה לאבחנה שהחולה סובלת מ- .CML

למרות הנחייה זו של צוות המחלקה להפסיק מיד את הטיפול, חזר הנקבל וביצע בדיקות נוספות על דעת עצמו, והמשיך בטיפול התרופתי במשך שלושה שבועות נוספים. בכך נגרם לחולה סבל נוסף ומיותר.

הקובלנה

3 .בתאריך 15.5.4 הגיש המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר בעז לב, קובלנה מתוקנת כנגד הנקבל (הקובלנה המקורית הוגשה ביום 14.4.1) על שגילה התנהגות שאינה הולמת רופא מורשה ורשלנות חמורה במילוי תפקידו, כאמור בסעיפים 41(1) ו- (3) לפקודת הרופאים, בכך "שלא מילא את הוראות הממונים עליו והמשיך בטיפול על אף שהונחה להפסיקו".

2

4 .במסגרת הסדר טיעון שהושג בין הצדדים בעקבות הגשת כתב התלונה המתוקן, הודה הנקבל במיוחס לו בקובלנה המתוקנת. ב"כ הצדדים הסכימו כי ב"כ הקובל יעתור לאמצעי משמעת של התליית רישיון למשך שלושה חדשים, ואילו ב"כ הנקבל תבקש להסתפק בהתראה בלבד.

דוח הוועדה

4 .בדין וחשבון שהגישה ביום 15.10.9 ,לאחר שהרשיעה את הנקבל במעשים שיוחסו לו בקובלנה, בהסתמך על הודאתו, קבעה הוועדה כי: "בשוותנו לנגד עינינו את הערכים שנפגעו כתוצאה ממעשיו של הנקבל – פגיעה באחריות המקצועית של רופא, פגיעה במערכת יחסי האמון בין רופא צעיר לממונים עליו ופגיעה באמון הציבור במערכת הרפואה – הגענו למסקנה כי אמצעי המשמעת המתאים הוא התליית רישיון".

עוד ציינה הוועדה לחומרה את סיבלה של החולה, שהתארך שלא לצורך עקב התנהגותו של הנקבל.

5 .לקולה ציינה הוועדה את חלוף הזמן הרב מאז האירוע ועד היום )כשמונה שנים(, היותו של הנקבל בשנה הראשונה להתמחותו בעת האירוע, העובדה שכיום הוא רופא מומחה העובד בבית החולים לניאדו, וכן את חוות הדעת החיוביות מאת הממונים עליו בבית החולים. הנקבל אף הביע צערו וחרטתו על המקרה. עוד ציינה הוועדה את הפער בין חומרת העבירות שיוחסו לנקבל בקובלנה המקורית, לבין העבירות בהן הורשע על-סמך הקובלנה המתוקנת.

לאחר שיקול מכלול נסיבות המקרה, ממליצה הוועדה להטיל על הנקבל, פה אחד, אמצעי משמעת של התליית רישיון למשך 45 יום.

החלטה

6 .ועדת המשמעת שקלה כהלכה את נסיבות המקרה לאשורן – הן לקולה והן לחומרה- והמלצתה נראית בעיניי, שקולה ומאוזנת.

אשר על כן, הנני מחליט לאמץ את המלצת חברי הוועדה, ולהטיל על הנקבל, ד"ר אילון הורוביץ, אמצעי משמעת של התליית רישיון לעסוק ברפואה למשך 45 יום, החל מיום 15.12.15. ניתן היום 15.10.27 ,יד חשון תשע"ו.
יש להפיץ החלטה זו, כמקובל.

———————————-

אמנון סטרשנוב, שופט (בדימוס)

לקריאת הפרוטוקול המלא שהופץ על ידי משרד הבריאות: https://www.gov.il/BlobFolder/dynamiccollectorresultitem/leibovitch_11082019/he/files_disciplinary-action_decisions_leibovitch_11082019.pdf

 

ד''ר אילון הורוביץ
ד"ר אילון הורוביץ